Kan man känna Kärlek som alkoholist?

Jag har två döttrar och jag vet att jag älskar dom över allt annat men det har varit kämpigt att känna den känslan när jag varit så avtrubbad av mitt beroende. Jag märker fortfarande tydligt ibland att min förmåga att känna är väldigt avtrubbad och att jag har lätt att stänga av om det hjälper mig för att slippa såras. Nu vill jag inte stänga av längre för att såras är en del av livet och det är en del av att känna Kärlek.

När jag var aktiv så vet jag inte om jag egentligen kunde känna Kärlek till något annat än drogen. Alkoholen kom framför allt annat, den förstörde mitt äktenskap, handikappade mina känslor för mina barn och till slut fick den mig att tycka så illa om mig själv att det inte spelade någon roll för mig om jag dog eller levde. Bara jag fick min alkohol.

Frågan är hur lång tid det tar innan jag kommer att känna känslor igen på ett normalt sätt eller om jag någonsin kommer att göra det.

Min dotter har haft två kompisar sovandes här i två nätter nu och jag är så stolt över mig själv när jag är nykter nu för jag behöver inte gömma mig för att kunna dricka i smyg så dom inte ska märka något

Lämna en kommentar